|
maritms
|
 |
« Svar #15 på: 14. Juni 2010, 22:08:03 » |
|
Nå sier jeg TJOHO også tar jeg med denne tråden opp på aktivitets-forsiden igjen og minner om dere må komme tidlig til Litteraturhuset på onsdag!
Og hvis noen trenger å finne oss etter foredraget; Vi satser på et sted mellom broa og utgangen fra Frognerparken ved Frognerbadet. Se etter en horde. Eller PZ. Eller mitt røde pledd. Eller meg! Ta med egen mat og drikke og sannsynligvis engangsgrill. (Det blir sikkert flere med grill der du kan låne litt plass av hvis du ikke skal ha flintstek.)
Hvis du fortsatt er usikker og vil ha nummeret mitt, send meg en pm.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hugs and Science.
|
|
|
Gnisten
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #16 på: 15. Juni 2010, 04:01:26 » |
|
http://scienceblogs.com/pharyngula/2010/06/traveling_in_style.php The Trophy Wife™ and I are on our way to Oslo and Copenhagen. It's not exactly a holiday for me — I'm voyaging to exotic locales so I can sit in hotel rooms hunched over my laptop. Expect the blog to be a bit light and fluffy this week. Han kan jo blogge fra Frognerparken. Men hvor skal han fortøye den farkosten? Jeg vil gjerne en tur ombord!
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Erik Arnesen
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #17 på: 15. Juni 2010, 13:05:09 » |
|
Det ser ut til at det blir oppholds i morgen også 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on." - Winston Churchill (1875-1965)
|
|
|
Hardy
Utlogget
|
 |
« Svar #18 på: 16. Juni 2010, 09:54:01 » |
|
It's true! It's true! Tidenes happening før Skepsikonferansen 2010! En ravende, sinna, og nysgjerrig teddybjørn av en ateist og skeptiker kommer til ...
Dersom noen tar notater i ettermiddag, lytter jeg gjerne. Selv om det nå i sommer kommer til å gå noen dager mellom hver gang jeg er innom.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Pedro
Utlogget
|
 |
« Svar #19 på: 16. Juni 2010, 21:07:19 » |
|
Dersom noen tar notater i ettermiddag, lytter jeg gjerne.
Jeg kan ikke hjelpe, men damen ved siden av meg tok MEGET heftig notater, så det er lov til å håpe at hun stikker innom her  Edit; Og det ble opplyst om at hele seansen ble filmet, så antagelig kan noen fortelle hvordan du kan få se dette etterhvert.
|
|
|
|
« Siste redigering: 16. Juni 2010, 21:09:33 av Pedro »
|
Loggført
|
|
|
|
Miri
Utlogget
Nomnomnomnom
|
 |
« Svar #20 på: 16. Juni 2010, 23:53:30 » |
|
Jeg tok LITT notater, bare for egne referanser og ting å slå opp, så jeg vet ikke om det var meg du satt ved siden av (med mindre hun hadde en flette rundt hele hodet - det var meg). Har i alle fall ikke hatt det så gøy på lenge  Takketakk, folkens ^^
|
|
|
|
|
Loggført
|
"[...] It makes you wonder if there is anything to astrology after all." "Oh, there is," said Susan. "Delusion, wishful thinking and gullibility."
|
|
|
Erik Arnesen
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #21 på: 17. Juni 2010, 01:51:10 » |
|
Jeg tok et lydopptak, men det blir nok uansett mange måter å få det med seg i reprise (han kan også oppleves i København i helgen og i London i oktober). Det var et veldig lærerikt foredrag, resten av kvelden ble også storartet! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on." - Winston Churchill (1875-1965)
|
|
|
Mr_Tall
Utlogget
|
 |
« Svar #22 på: 17. Juni 2010, 07:05:55 » |
|
PZ hadde også en flott kveld. Fant noe kjent i sinnataggen til og med 
|
|
|
|
|
Loggført
|
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. - Douglas Adams
|
|
|
Erik Arnesen
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #23 på: 17. Juni 2010, 12:02:56 » |
|
Fra forelesningen:  Fra Frognerparken (kunne se ut som Gethsemane hage...) 
|
|
|
|
« Siste redigering: 17. Juni 2010, 12:10:25 av Erik Arnesen »
|
Loggført
|
|
|
|
Erik Arnesen
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #24 på: 17. Juni 2010, 12:14:34 » |
|
Foredraget fikk litt forhåndsreklame i Vårt Land i går, i form av et leserinnlegg med tittelen "Darwin-vekkelse på Blindern?"Et utdrag: Det er å håpe at disse vekkelsesmøtene kan bygge norske darwinisters selvtillit og sette dem i stand til å møte saklig kritikk med noe annet enn personangrep. Kanskje vi i Intelligent Design-bevegelsen en dag vil få anledning til selv å presentere oss og våre vitenskapelig baserte forklaringer på Universitetet i Oslo - uten å bli filtrert gjennom darwinistiske filtre. Hvor lenge skal en dogmatisk darwinistisk talerstol ha enerett på å informere offentligheten om hva vår bevegelse faktisk står for? Hvor mange andre minoriteter i Norge må finne seg i det?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
maritms
|
 |
« Svar #25 på: 17. Juni 2010, 20:10:16 » |
|
Jeg kjenner han som filmet, så det skal jeg klare å dele her.
Visstnok skal det havne på en video-side UiO drifter.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hugs and Science.
|
|
|
Erik Arnesen
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #26 på: 18. Juni 2010, 16:22:35 » |
|
Bilde tatt av Marit:  (Fra Facebook-siden til Studentenes Skeptikerlag)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
AristosVeritasPeto
Utlogget
|
 |
« Svar #27 på: 19. Juni 2010, 15:43:01 » |
|
Åpnet glidlåsen på jakka får å se litt bedre ut (trodde jeg). Glemte såklart å kneppe opp båndet øverst, det så jo ikke spesielt ut.  (Fremste stående rekke i midten med lys jeans altså.)
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|
nitusen
|
 |
« Svar #28 på: 23. Juni 2010, 13:04:55 » |
|
Det var en interessant dag ja! Og særdeles hyggelig! Er oppvokst med kreasjonisme på alle bauger og kanter, men ante lite om at bevegelsen var så ny... Gode ting. De kommer til å prøve seg her òg, jfr. godeste Bergensbyråder osv...
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Øyvind Repvik
Utlogget
"agent i en del av et større nettverk"
|
 |
« Svar #29 på: 23. Juni 2010, 13:10:08 » |
|
Åpnet glidlåsen på jakka får å se litt bedre ut (trodde jeg). Glemte såklart å kneppe opp båndet øverst, det så jo ikke spesielt ut.  Det ser litt ut som en superheltkappe som har krympa i vasken 
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Matematikk er bortkastet tid og bør fjernes fra videregånde[sic] pensum som obligatorisk fag." -- Armin Bahrami "Bare fordi 1million har uteksaminert fra NTNU med diplom på veggen betyr det ikke at de har rett, det kan bare bety at 1million mennesker er dumme som brød." -- Armin Bahrami
|
|
|
|