Skepsisforumet
07. September 2010, 03:41:56 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: 1 2 [3]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: PZ Myers til Norge!  (Lest 2155 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
AristosVeritasPeto

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #30 på: 23. Juni 2010, 21:06:26 »

Er oppvokst med kreasjonisme på alle bauger og kanter, men ante lite om at bevegelsen var så ny...

Ja det at den litterære kreasjonismen vokste så raskt på så kort tid var nytt for meg og. Veldig interessant, spesielt når koblet til formidling av vitenskap vs kreasjonisme. Det sier noe om hvor raskt tøvet sprer seg når folk ikke har tilgang til eller forsøker å finne god informasjon.

Det ser litt ut som en superheltkappe som har krympa i vasken Rekker tunge
SkepticMan Rekker tunge The keyboard is mightier than the bomb!

Loggført
nitusen

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #31 på: 24. Juni 2010, 15:07:01 »

Det er nesten så jeg sliter med å tro det, for innbilt bokstavtro bibeltro er jo ikke noe nytt, men de mest hardcore har også holdt seg unna samfunnsdebatten, siden verden uansett er "fortapt".
Loggført

--------------------------
http://evigpoesi.com
Beate

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #32 på: 24. Juni 2010, 16:42:18 »

Jeg visste jo at sekter drev med sånt, men ordet lærte jeg ikke før i 05 Flau Mainstream har det ihvertfall aldri vært.

Jeg har en bok om vesentlig sekter, Kristenhetens kirker og trossamfunn, av nå avdøde teolog og kirkehistoriker Einar Molland. Den er ganske drepende mot hva jeg nå vet er kreasjonister og andre sekter utenfor mainstream teologi. Siste kapittel ender med Jehovas vitner og det står noe sånt som "Jehovas Vitner kan ikke regnes for kristne og er derfor ikke omtalt i denne bok"

Men fint at PZ Myers tok seg av jobben, så Bjørn Are Davidsen slipper Rekker tunge
Loggført
Sider: 1 2 [3]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!