1) Deler overhodet ikke din oppfatning om at takhøyden på dette forumet (for jeg antar det er dét du sikter til, ikke det som skjer på bloggen og/eller hovedsidene?) har blitt lavere. Tvert i mot.
Uttrykte meg uklart. Mener dette forumet. Ikke bloggen eller hovedsidene.
3) Vi har vært (og er fortsatt?) utsatt for et angrep fra en sock-puppeteer - en som oppretter flere brukere for å omgå både reglement og utestenging, dette har vært spesielt synlig i forumet om konspirasjonsteorier.
Det har jeg merket meg. Slik jeg har forstått det er det en teknikk flere aktive brukere her på forumet selv har benyttet for å omgå utestengning på Nyhetsspeilet.
5) Diskusjonskulturen og reglene for Nyhetsspeilet er deres sak. Hva de gjør/ikke gjør har ingenting med tilsvarende for dette forumet. Hvorfor? Både fordi mye mer enn det som skjer på Nyhetsspeilet diskuteres her og fordi separate nettfora står helt fritt til å legge sine rammer rundt bruken av forumet.
Jeg har selvfølgelig full forståelse for at dere som drifter dette forumet kan gjøre nøyaktig som dere vil med sletting, moderering, utestengning også videre.
Poenget mitt er at den desidert mest diskuterte nettsiden her på forumet er Nyhetsspeilet, og en av de tingene de oftest blir kritisert for er sensurering/moderering og utestengning, altså måten de legger sine rammer rundt bruken av kommentarfeltet sitt.
4) Trolling og Gish-galloping slår vi ned på, fordi det forsøpler forumet. For ordens skyld, det gjelder også denne tråden.
Da håper jeg at min personlige oppfatning vedrørende takhøyde på forumet ikke blir regnet som å komme inn under dette.
Dessutom har forumet svämmat över av Holocaust-förnekare och troofers de senaste veckorna. Jag kan se det som ett problem om vi är allt för petiga med att kasta ut folk för att de inte följer reglerna, men vi måste ju också se till att de diskussionerna som sker här i forumet handlar om just vetenskaplig skepsis och att folk bör kunna följa upp sina påståenden enligt de rättningslinjer som en skeptisk syn på världen innefattar.
Få ting gjør meg så forbannet som Holocaust fornekting, og artikkelen om dette er et foreløpig lavmål (blant flere) på Nyhetsspeilet.
Samtidig synes jeg det bra at fornekter synet får ytre seg her på Skepsis i og med at kunnskapsnivået på forumet er såpass høyt at det ikke burde være det store problemet å feie gulvet med fornekternes forskrudde versjon av et historisk faktum.
men vi måste ju också se till att de diskussionerna som sker här i forumet handlar om just vetenskaplig skepsis och att folk bör kunna följa upp sina påståenden enligt de rättningslinjer som en skeptisk syn på världen innefattar.
Her er jeg enig, forumet har
ikke som mål å være et talerør for konspirasjonsteorier!
Ang. talerør for konspirasjonsteorier vil jeg heller si at det er stikk imot når KP-menigheten slipper til her. Et godt eksempel på det er Haarp diskusjonen med Maarit der flere av debattantene her på forumet viste at jordskjelv-våpen teorien var en fysisk umulighet. Jojo, Maarit publiserte en artikkel på NS med de samme påstandene som ble pulverisert her, men samtidig står tråden som et klart bevis mot jordskjelv-våpen teorien for de som har basiskunnskap i fysikk.
Edit : rettet tegnsetting.