Skepsisforumet
09. September 2010, 11:52:53 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Lunch  (Lest 387 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Karsten Eig

Utlogget Utlogget

Vis profil
« på: 24. Juni 2010, 16:33:22 »

Tegneserien "Lunch" av Børge Lund er Norges svar på Dilbert - og der er de ansatte like håpløse som ledelsen. En god grunn til å bli...skeptisk? Neida, her demonstreres også korrekt(?) bruk av placeboeffekten: http://lunchstriper.lunddesign.no/?p=148
Loggført
Sithious33

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: 24. Juni 2010, 22:38:36 »

Så ikke den Norske Filmen Lønsj?

Lønsj syntes jeg forøvrig er en vemmelig fornorskning av lunch, men det er kanskje bare meg.
Loggført

They can be a great people, Kal-El, they wish to be. They only lack a light to show the way.

John 3:16

For God so loved the world that he gave his only begotten son.
Aramis

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 25. Juni 2010, 07:18:41 »

Jeg er stor fan av Lunch, og det er noen rett og slett geniale Apple vitser der som jeg har sendt til kolleger som sverger til ting med i foran  Gliser
Loggført

Hæ? Meg?
bjornart

Utlogget Utlogget

Pan Narrans

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 25. Juni 2010, 08:44:15 »

Herlig. Får den vanligvis i svært små doser, dvs. ukentlig i Teknisk Ukeblad.
Loggført
magnusbe

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #4 på: 30. Juni 2010, 11:00:23 »

Lønsj syntes jeg forøvrig er en vemmelig fornorskning av lunch, men det er kanskje bare meg.

Ja, minst like ille som sjåfør!

I alle høve, kvifor nytta ordet når ein kan seia dagvæl/dagverd/dugurd.  Blunker
Loggført

vidarlo

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #5 på: 10. Juli 2010, 00:43:21 »

Jeg er stor fan av Lunch, og det er noen rett og slett geniale Apple vitser der som jeg har sendt til kolleger som sverger til ting med i foran  Gliser
Meh. Det er ei dårlig etterligning av Dilbert. Dilbert greier å anta at leseren er intelligent nok til å ta punchlines uten å stave dei ut i store bokstaver, mens lunch ser ut til å anta at leseren er idiot som må ha poenget stava ut i detalj for seg.

I tillegg er det jo stortsett resirkulering av gamle vitser i stripeformat. Ikkje i nærheten av dilbert kvalitetsmessig.
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!