NWOKjetil
Utlogget
"Skeptisk" myndighetslojalist og NWOansatt
|
 |
« på: 13. Juli 2010, 08:37:55 » |
|
Etter å ha sett nyeste Bullshitepisode og nettopp blitt forsøkt rekruttert til ACN, lurer jeg på om det er mulig å få gjort noe med denne styggedommen. Greit at produkter er involvert, men det ser ikke ut til at noen bryr seg med å selge, det ser ut til at flesteparten kun er interessert i å rekruttere nye selgere.
Vet at amerikanske myndigheter advarer sterkt mot dette, men er det muligheter til å gå til juridiske skritt for å forby det? Er det forresten noen MLMere her, btw?
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hvis du begynner å tvile på at myndighetene vil deg alt godt: 1. Lukk øyne og ører. 2. Tenk på små harepuser. 3. Hold deg unna alle mennesker med kritiske tanker, spesielt Nyhetsspeilet. 4. Gjenta for deg selv hundre ganger: "Regjeringen vil deg bare godt". Resultat: Du føler deg mye bedre.
|
|
|
CaptainFrekkeF
Utlogget
Rase:Reptil Arbeidsgiver:CIA Mål:Sabotere NS
|
 |
« Svar #1 på: 13. Juli 2010, 13:17:36 » |
|
MLM er fortsatt lov i Norge, så i utganspunktet nei. Det måtte vel blitt en case hvor et medlem ble dokumentert svindlet av organisasjonen, for så å gå veien til høyesterett.
Hadde det blitt forbudt kunne vi kanskje bli kvitt en stor prosentandel av den alternative industrien også.
|
|
|
|
|
Loggført
|
http://sensurspeilet.blogspot.com/"Science is interesting, if you don't agree you can fuck off." - Richard Dawkins "Without your permission and with your interruption, that's what I'm doing now." - Christopher Hitchens
|
|
|
Yalla
Utlogget
|
 |
« Svar #2 på: 13. Juli 2010, 14:49:39 » |
|
At noe der 99.5% av deltakerne går med tap ikke er forbudt er mer enn jeg kan skjønne. Spesielt i et land der forbrukerlovgivning står så sterkt som i Norge.
De fleste av oss har vel erfaring med bekjente eller familiemedlemmer som ut av ingenting har tatt kontakt for å fortelle oss om en "unik mulighet". Jeg klarer ikke forestille meg en eneste ting MLM er godt for.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Knut
Utlogget
|
 |
« Svar #3 på: 13. Juli 2010, 15:15:20 » |
|
Pyramidespill er jo forbudt i Norge. Derfor forkler man jo svindelen sin med et eller annet overpriset produkt eller tjeneste(er det 50% av intektene som må komme av salg av varer eller tjenester? Husker ikke helt lovteksten). Folk betaler jo tusenvis av kroner for et "kurs", som i enkelte tilfeller bare er en perm og en penn. Har hatt "kompiser" som plutelig inviterer meg med på kafè for å presentere meg for den nye måten å bli rik på...  Det finnes jo enkelte seriøse(Tupperware er vel et eksempel på det), men mye er ren svindel og tynt tildekket pyramidespill.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
CaptainFrekkeF
Utlogget
Rase:Reptil Arbeidsgiver:CIA Mål:Sabotere NS
|
 |
« Svar #4 på: 13. Juli 2010, 16:12:49 » |
|
Hvem har vel ikke hørt: "Men dette er anderledes!"
|
|
|
|
|
Loggført
|
http://sensurspeilet.blogspot.com/"Science is interesting, if you don't agree you can fuck off." - Richard Dawkins "Without your permission and with your interruption, that's what I'm doing now." - Christopher Hitchens
|
|
|
Øyvind Repvik
Utlogget
"agent i en del av et større nettverk"
|
 |
« Svar #5 på: 13. Juli 2010, 17:47:48 » |
|
At noe der 99.5% av deltakerne går med tap ikke er forbudt er mer enn jeg kan skjønne. Spesielt i et land der forbrukerlovgivning står så sterkt som i Norge.
Litt av problemet ligger vel kanskje i at deltakerne ikke er "forbrukere", men selv driver forretning? Da gjør forbrukerlovgivninga fryktelig lite. (Og ja, jeg har blitt lovet gull og grønne skoger av mange, men ingen av de som har lovet disse gullgrønne skogene har selv oppnådd de)
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Matematikk er bortkastet tid og bør fjernes fra videregånde[sic] pensum som obligatorisk fag." -- Armin Bahrami "Bare fordi 1million har uteksaminert fra NTNU med diplom på veggen betyr det ikke at de har rett, det kan bare bety at 1million mennesker er dumme som brød." -- Armin Bahrami
|
|
|
NWOKjetil
Utlogget
|
 |
« Svar #6 på: 13. Juli 2010, 20:46:30 » |
|
Hvem har vel ikke hørt: "Men dette er anderledes!"
Jo, men det jeg er med i er annerledes. De har lovet at innen ett år vil jeg komme til å tjene en million, minst. Jeg vil bare ha forbud mot de useriøse. Men har dere også lyst til å bli rike? Bare send meg en melding. Tihi.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Hvis du begynner å tvile på at myndighetene vil deg alt godt: 1. Lukk øyne og ører. 2. Tenk på små harepuser. 3. Hold deg unna alle mennesker med kritiske tanker, spesielt Nyhetsspeilet. 4. Gjenta for deg selv hundre ganger: "Regjeringen vil deg bare godt". Resultat: Du føler deg mye bedre.
|
|
|
Alvin Brattli
Global Moderator
Utlogget
Fysiker
|
 |
« Svar #7 på: 13. Juli 2010, 20:57:00 » |
|
De har lovet at innen ett år vil jeg komme til å tjene en million, minst.
Siden du nevnte ACN over...her er disclaimeren deres: Ingen kompensasjon blir opptjent ved ACN før kunder har blitt formidlet. Suksess som Uavhengig ACN-representant er ikke garantert, men direkte påvirket av den individuelle innsatsen. Ingen er garantert inntekt som en Uavhengig ACN-representant, og ikke alle Uavhengige ACN-representanter tjener penger.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
NWOKjetil
Utlogget
|
 |
« Svar #8 på: 13. Juli 2010, 21:40:48 » |
|
Jeg velger å se på MLM slik (alle må se Bullshitepisoden btw): Dersom du klarer å rekruttere 15 selgere som hver rekrutterer 15 nye har du skutt gullfuglen. Problemet er at det ikke er slik. Men la oss anta at du klarer 15. Jeg har lest at 50%+ gir seg innen ett år (kilde: http://pyramidschemealert.org/). Sannsynligvis klarer disse ikke å rekruttere noen, eller de som de rekrutterer klarer ikke å rekruttere nye. Det vil si at du har maks 8 selgere som blir lenger. Av disse klarer sikker kun halvparten å rekruttere noen. Imidlertid vil minst halvparten av disse nye rekruttene slite med å finne noen nye igjen, og halvparten vil jo tross alt slutte snart. Det blir nesten en form for omvendt pyramide, etter tre ledd er det 0 - null selgere under deg. Unntaket er dersom du rekrutterer en superselger, da vil du tjene store summer. Men vil virkelig en superselger jobbe med MLM? Vil ikke disse heller finne seg en selgerjobb hvor de ikke trenger å basere seg på andre resultat? De vil vel tjene mye mer som en legitim selger i vanlig salgsfirma? Mange av de virkelig dyktige selgerne trenger ikke MLM, de tjener millioner uten dette. Så hele konseptet baserer seg på at de veldig flinke selgerne skal gå imot egne økonomiske interesser og tjene penger på vegne av andre. Dessuten tror jeg MLM tiltaler mange ensomme personer, mange med lite nettverk og liten innflytelse. De rekrutterer sine bekjente som har felles vennekrets. Hele konseptet er en scam.
|
|
|
|
« Siste redigering: 13. Juli 2010, 21:42:30 av NWOKjetil »
|
Loggført
|
|
|
|
bjornart
Utlogget
Pan Narrans
|
 |
« Svar #9 på: 16. Juli 2010, 12:41:37 » |
|
Det er dere skeptikere som ødelegger MLM! Hvis bare alle ble med i stedet for å sutre og snakke om pyramidespill, ville vi alle bli rike!*
*Gitt en uendelig befolkning eller en tolkning der den første "alle" i setningen er større enn den siste.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
arifkarim
Utlogget
|
 |
« Svar #10 på: 16. Juli 2010, 16:54:32 » |
|
Det er dere skeptikere som ødelegger MLM! Hvis bare alle ble med i stedet for å sutre og snakke om pyramidespill, ville vi alle bli rike!*
*Gitt en uendelig befolkning eller en tolkning der den første "alle" i setningen er større enn den siste.
Enda en "illusjon" at "alle" kan bli "rike"?  Hvis "alle" ble rike, ville det ikke vært en eneste person i arbeid. Alle ville ha vært sitte på ræve innvestorer.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Arman
Global Moderator
Innlogget
|
 |
« Svar #11 på: 16. Juli 2010, 17:07:40 » |
|
Enda en "illusjon" at "alle" kan bli "rike"?  Hvis "alle" ble rike, ville det ikke vært en eneste person i arbeid. Alle ville ha vært sitte på ræve innvestorer. Si meg arifkarim: Er din forståelse av ironi at det kun er noe som hender med andre enn deg selv? Du oppfatter nemlig svært innlysende ironi på en svært dårlig måte...
|
|
|
|
|
Loggført
|
"... like the Hubble Space Telescope, it represents a massive feat of engineering, but is not actually any good for anything, except perhaps a few cheap laughs." Douglas Adams === Nei. Ingen 'i'. Heller ingen 'd' på slutten av nicket.
|
|
|
arifkarim
Utlogget
|
 |
« Svar #12 på: 16. Juli 2010, 17:21:26 » |
|
Si meg arifkarim: Er din forståelse av ironi at det kun er noe som hender med andre enn deg selv? Du oppfatter nemlig svært innlysende ironi på en svært dårlig måte...
Det var slett ingen ironi, men beskrivelse av virkeligheten. La oss ha et tankeeksperiment. Vi gjør alle mennesker i et gitt område til mange-millionærer, som har råd til å "kjøpe" nesten alt mulig i verden. Foreløpig "ser" vi ingen problemer: Noen få rike tjener seg på mange fattige er svært vanlig! Men hvis vi nå lar "alle" personer i denne verden være "like" rike som de få millionærene i et avgrenset området, blir disse personene "like" fattige som alle de andre!  Grunnen: Kjøpekrafta deres faller nå tilbake på samme nivå som resten av folket. Konklusjon: Rikdommen "skapes" ved "ubalanser" mellom mennesker, enten de er sosiale, klassebaserte eller rene økonomiske. I ett system der "noen" få personer eier, styrer eller kontrollerer store formuer kalles kapitalisme. I et slikt system kan "aldri" alle være "rik". For en stor del av slavearbeidere (fattige) må "eksistere" slik at rikdommen for de "allerede" rike kunne økes / opprettholdes! 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Øyvind Repvik
Utlogget
"agent i en del av et større nettverk"
|
 |
« Svar #13 på: 16. Juli 2010, 17:24:46 » |
|
I et slikt system kan "aldri" alle være "rik". For en stor del av slavearbeidere (fattige) må "eksistere" slik at rikdommen for de "allerede" rike kunne økes / opprettholdes!  I alt annet enn utopia er det umulig at alle kan være rike. Forskjellene er drivkraften i samfunnet. Det er det som gjør at kommunisme (og "ressurs-basert økonomi") ikke fungerer i virkeligheten.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"Matematikk er bortkastet tid og bør fjernes fra videregånde[sic] pensum som obligatorisk fag." -- Armin Bahrami "Bare fordi 1million har uteksaminert fra NTNU med diplom på veggen betyr det ikke at de har rett, det kan bare bety at 1million mennesker er dumme som brød." -- Armin Bahrami
|
|
|
Arman
Global Moderator
Innlogget
|
 |
« Svar #14 på: 16. Juli 2010, 17:32:07 » |
|
Si meg arifkarim: Er din forståelse av ironi at det kun er noe som hender med andre enn deg selv? Du oppfatter nemlig svært innlysende ironi på en svært dårlig måte...
Det var slett ingen ironi, men beskrivelse av virkeligheten. La oss ha et tankeeksperiment. Vi gjør alle mennesker i et gitt område til mange-millionærer, som har råd til å "kjøpe" nesten alt mulig i verden. Foreløpig "ser" vi ingen problemer: Noen få rike tjener seg på mange fattige er svært vanlig! Men hvis vi nå lar "alle" personer i denne verden være "like" rike som de få millionærene i et avgrenset området, blir disse personene "like" fattige som alle de andre!  Grunnen: Kjøpekrafta deres faller nå tilbake på samme nivå som resten av folket. Konklusjon: Rikdommen "skapes" ved "ubalanser" mellom mennesker, enten de er sosiale, klassebaserte eller rene økonomiske. I ett system der "noen" få personer eier, styrer eller kontrollerer store formuer kalles kapitalisme. I et slikt system kan "aldri" alle være "rik". For en stor del av slavearbeidere (fattige) må "eksistere" slik at rikdommen for de "allerede" rike kunne økes / opprettholdes!  run... rabbit, run... dig that hole - forget the sun... 
|
|
|
|
« Siste redigering: 16. Juli 2010, 17:34:27 av Arman »
|
Loggført
|
"... like the Hubble Space Telescope, it represents a massive feat of engineering, but is not actually any good for anything, except perhaps a few cheap laughs." Douglas Adams === Nei. Ingen 'i'. Heller ingen 'd' på slutten av nicket.
|
|
|
|