Jeg vil overhodet ikke ha noen som helst sympati for dem om de skulle få seg en smekk over fingrene.
Det har mer med frykt å gjøre enn sympati!
Personlig har jeg hatt litt for mye nærkontakt med alternative aktører, og det er ikke alle som er 100% tilregnelige!
I dette tilfellet jeg nevner var det et AS som ble pålagt omsetningsforbud, firmaet ble startet i november.... dvs at "bakmennene" har tapt minst 110.000kr (for å registrere AS) på veldig kort tid, DET er god nok grunn til at jeg ikke vil at de skal ha kjennskap til min personalia.
Fra mattilsynet:
Hei
Vi viser til deres forespørsel om markedsføring av av XXX, og til svar fra oss ved Ina xxxxxx. Ola Nordmn hos firmaet
xxxxxxx har bedt om å få vite hvem som har kommet med forespørselen. Vi gjør Dem derfor oppmerksom på at vi må
etterkomme den henvendelsen i henhold til paragraf 3 i offentlighetsloven om innsynsrett i dokumenter for en part i saken.
Mvh
Jeg synes det er hårreisende at man ikke kan være anonym!
Jeg stilte tidligere et hypotetisk spørsmål; hva om man ser en rotte i en luguber kebabrestaurant som drives av feks. B-gjengen i Oslo, hadde du turt å klage til mattilsynet?
Om de jeg har klaget på har problemer med akkurat det og forsøker seg med noen slags «morsomheter», så kan de stole på at jeg kommer til å følge dette opp, både i form av kontakt med rette myndigheter og publisering av eventuell korrespondanse.
Ok, kanskje du... men ikke jeg, og jeg antar at fler kanskje vil tenke seg om 2 ganger!
Alternativt kan man sende inn et anonymt tips:
På forbrukerrådet sine sider står det at man kan tipse anonymt, men da blir det behandlet som et tips og ikke som en klage, du har da ikke krav på å få svar fra forbrukerrådet og sansyligheten for at tipset blir fulgt opp er vel relativt liten med mindre tipset omhandler en veldig graverende sak (i og med at de har en del klager å behandle fra før av...)