MortenO
Utlogget
Skulle ha vært Ninja, men har for dårlig spenst..
|
 |
« Svar #45 på: 19. Februar 2010, 15:13:23 » |
|
Jeg har ikke noe problem med å tro på observasjoner. Problemet her ligger i at man helt bestemt påstår at hvite felter på foto/video garantert er energiorbs og annet svada. Du legger frem din observasjon uten å konkludere, men søker etter svar og forklaringer på hva du så. Ingenting å frykte fra dette forumet da 
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tufsetom
Utlogget
|
 |
« Svar #46 på: 19. Februar 2010, 15:14:52 » |
|
Egentlig ikke, størrelsen er en vag gjetting og kan for alt jeg vet være veldig feil. Men bevegelsene tilsa at det ikke kan være noe satelitt, fly, helikopter osv.
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
z
Utlogget
Born with a heart of steel
|
 |
« Svar #47 på: 19. Februar 2010, 16:33:46 » |
|
Har i ettertid trodd at det jeg var vitne til var kulelyn, som ikke ser ut til å være noe bekreftet fenomen.
Ikke så rart siden ingen er helt sikker på om de eksisterer. Det er en interessant episode av Skeptoid om dette ukjente fenomenet. http://skeptoid.com/episodes/4192
|
|
|
|
|
Loggført
|
The Blades are sharpened They will all learn Yes, Destroy your Dream Your Desert of Dreams It's undeserved For Dark Medieval Times
|
|
|
Dupree
Utlogget
|
 |
« Svar #48 på: 19. Februar 2010, 17:17:42 » |
|
Ikke så rart siden ingen er helt sikker på om de eksisterer. Forskere har klart å skape kulelyn i laboratorium, iflg. denne artikkelen: Forskere fra Brasil har klart å lage glødende kuler med silisiumdamp og sterke elektriske felt. Kulene spratt rundt i laboratoriet i opp til åtte sekunder.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Did you do everything you're told The instruction you had was old - Saga
|
|
|
z
Utlogget
Born with a heart of steel
|
 |
« Svar #49 på: 19. Februar 2010, 17:49:21 » |
|
Ikke så rart siden ingen er helt sikker på om de eksisterer. Forskere har klart å skape kulelyn i laboratorium, iflg. denne artikkelen: Forskere fra Brasil har klart å lage glødende kuler med silisiumdamp og sterke elektriske felt. Kulene spratt rundt i laboratoriet i opp til åtte sekunder. Er dette egentlig kulelyn slik folk påstår å ha sett? Jeg er i alle fall ikke imponert/overbevist her.
|
|
|
|
|
Loggført
|
The Blades are sharpened They will all learn Yes, Destroy your Dream Your Desert of Dreams It's undeserved For Dark Medieval Times
|
|
|
J. Bøckman
Utlogget
Glorifisert grøftegraver
|
 |
« Svar #50 på: 19. Februar 2010, 17:56:55 » |
|
Er dette egentlig kulelyn slik folk påstår å ha sett? Jeg er i alle fall ikke imponert/overbevist her.
Nei, det er så mange forskjellige beskrivelser av såkalte kulelyn at dette eventuelt bare kan forklare en liten andel av dem. Lenken til videosnutten i New Scientist virka ikke, men jeg fant denne:
Morsomt fenomen, men neppe noen fullgod forklaring på hva såkalte kulelyn er.
|
|
|
|
|
Loggført
|
"That’s not opinion; that’s science. And science is one cold-hearted bitch with a 14-inch strap-on." (Fra Dexter)
|
|
|
Dupree
Utlogget
|
 |
« Svar #51 på: 19. Februar 2010, 18:13:09 » |
|
Nei, det er ikke godt å si. Jeg har forsøkt å finne ut mer om kulelyn, men det er så lite konkret å finne. Noen heller til oppfatningen at det kan dreie seg om flere forskjellige fenomener som folk kaller kulelyn.
Da jeg var barn, hørte jeg stadig om observasjoner av kulelyn, til og med innendørs. Det er umulig å vite om det var noe i det, eller om folk feiltolket andre fenomener.
Et par ganger observerte jeg et meget sterkt lysglimt over vannet sett fra hytta. Det lignet ikke på en kule, bare et lysglimt som varte omlag 1 sekund (?), i hvert fall lengre enn et "vanlig" lyn. Og det var ikke kornmo. I disse tilfellene var det tordenvær, og det er rimelig å anta at disse glimtene var en form for utladninger. Noen som vet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Tufsetom
Utlogget
|
 |
« Svar #52 på: 11. Mars 2010, 10:54:48 » |
|
Omtrent sånn som dette framsto fenomenet jeg obeserverte:
- Hvordan oppfatter dere dette klippet?
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Yngve B
Utlogget
|
 |
« Svar #53 på: 11. Mars 2010, 12:10:55 » |
|
Fly/helikopter med lys på som kameraholderen ikke klarer å holde i fokus? Dårlige videoopptak er vanskelig å bruke for å trekke konklusjoner.
|
|
|
|
|
Loggført
|
Quod gratis asseritur, gratis negatur.
|
|
|
Mr_Tall
Utlogget
|
 |
« Svar #54 på: 13. Mars 2010, 12:11:50 » |
|
Siden Southampton faktisk har en egen flyplass og alle "orbsene" bevegere seg jevnt i en rett linje(i den grad det er mulig å se når han rister på kameraet) er fly det mest aktuelle alternativet. Har egentlig ikke lyst til å tro at voksne mennesker ikke kjenner igjen et fly som går over himmelen, men det er ingenting på videoen som tyder på at det ikke kan være det ivertfall.
|
|
|
|
|
Loggført
|
All opinions are not equal. Some are a very great deal more robust, sophisticated and well supported in logic and argument than others. - Douglas Adams
|
|
|
CaptainFrekkeF
Utlogget
Rase:Reptil Arbeidsgiver:CIA Mål:Sabotere NS
|
 |
« Svar #55 på: 04. April 2010, 13:04:43 » |
|
Vil anbefale alle å se dette foredraget:
The most comprehensive review of events ongoing in Mexico since 1991 - perhaps the greatest geographic concentration of extraterrestrial-related phenomena in history - by the man at the center of it all. Extensive and extraordinary new footage. Jaime Maussan was born in 1953 in Mexico City. After one year at the National Autonomous University of Mexico (1972-73) he attended Miami University (Ohio) and graduated with a B.A. in Radio and Television. During his college years, he was Midwest Correspondent and sports reporter for Televisa (Mexico). His present occupation is Investigative Journalist/Anchorman and General Producer of the TV show “Tercer Milenio” that is broadcast via the Televisa Network to all Latin American countries, Europe, the United States and also through the Sky Satellite System. In 1996, he was producer of the feature radio program "Jaime Maussan, UFOs and Other Mysteries" transmitted through XEW Radio and the RASA Network, which became one of the most popular radio programs in Mexico. Jaime has earned many awards for his films, radio and television shows both in North America and Europe. He received the National Journalism Award from the Journalists Club of Mexico in 1983, 1987 and 1993. He was presented the "AMPRYT" award for the TV program "60 Minutos" in 1990-91-92. His investigations into the still on-going Mexico UFO wave has garnered world wide acclaim and he has been invited to speak at conferences around the world. Et par av klippene fikk meg til å ta en ekstra titt, må nesten innrømme det.
|
|
|
|
|
Loggført
|
http://sensurspeilet.blogspot.com/"Science is interesting, if you don't agree you can fuck off." - Richard Dawkins "Without your permission and with your interruption, that's what I'm doing now." - Christopher Hitchens
|
|
|
EllaGrey
Utlogget
|
 |
« Svar #56 på: 04. April 2010, 13:32:52 » |
|
Så var det "orbser" på den videosnutten jeg la ut fra Japan, med den "ufoen" som flakset og la egg? På videoen med han fyren i pysjen med kosten, så ser det for meg ut som det sitter en eller flere i salen bak kamera og har armbåndsur på seg. Som lager sånne lysreflekser når de beveger armen.
Etter filmen "Avatar" tror jeg foresten de fleste spøkelser trygt kan la seg filme på høylys dag uten å risikere at noen tror på dem! Fanden sprette meg bra laget den der. *nikker*
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Gnisten
Global Moderator
Utlogget
|
 |
« Svar #57 på: 04. April 2010, 13:48:27 » |
|
Så var det "orbser" på den videosnutten jeg la ut fra Japan, med den "ufoen" som flakset og la egg? Den finner vi her:
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
Dupree
Utlogget
|
 |
« Svar #58 på: 19. Mai 2010, 21:13:39 » |
|
Et par ganger observerte jeg et meget sterkt lysglimt over vannet sett fra hytta. Det lignet ikke på en kule, bare et lysglimt som varte omlag 1 sekund (?), i hvert fall lengre enn et "vanlig" lyn. Og det var ikke kornmo. I disse tilfellene var det tordenvær, og det er rimelig å anta at disse glimtene var en form for utladninger. Noen som vet?
Hjernen er visst ikke alltid til å stole på! Fant denne artikkelen som gir en sannsynlig forklaring på observasjoner av kulelyn med kort varighet. Det er litt pinlig å innrømme at jeg sannsynligvis var offer for en hallusinasjon, men det passer veldig godt: Now it seems the glowing blobs may be a hallucination. Moving charges, in lightning strikes or in wire coiled around a patient's head, generate magnetic fields. A fluctuating magnetic field induces an electric field that, if powerful enough, can make neurons fire in the visual cortex. Pale ovals, bubbles, lines, or patches are sometimes observed by patients who undergo transcranial magnetic stimulation (TMS).
|
|
|
|
|
Loggført
|
|
|
|
|