Skepsisforumet
09. September 2010, 12:10:24 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Om søkefunksjonen her i forumet  (Lest 606 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Øyvind Repvik

Utlogget Utlogget

"agent i en del av et større nettverk"

Vis profil
« på: 18. Januar 2010, 18:51:49 »

Har ved et par anledninger tidligere forsøkt å benytte meg av "Søk"-funksjonen på forumet. Jeg har da gjerne blitt møtt med en melding om at søket ikke er spesifikt nok, f.eks. ved søk på "HAARP".

PS; Til admin: Versjon 1.1.11 av SMF kom ut i desember ellerno. Oppgradering er veldig enkelt gjennom kontrollpanelet :-)
Loggført

"Matematikk er bortkastet tid og bør fjernes fra videregånde[sic] pensum som obligatorisk fag." -- Armin Bahrami
"Bare fordi 1million har uteksaminert fra NTNU med diplom på veggen betyr det ikke at de har rett, det kan bare bety at 1million mennesker er dumme som brød." -- Armin Bahrami
Gnisten
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: 18. Januar 2010, 19:19:17 »

Har ved et par anledninger tidligere forsøkt å benytte meg av "Søk"-funksjonen på forumet. Jeg har da gjerne blitt møtt med en melding om at søket ikke er spesifikt nok, f.eks. ved søk på "HAARP".

PS; Til admin: Versjon 1.1.11 av SMF kom ut i desember ellerno. Oppgradering er veldig enkelt gjennom kontrollpanelet :-)

Et stadig tilbakevendende problem. Men søketermen kommer opp i et nytt felt sammen med denne teksten: "Søket var ikke spesifikt nok. Forsøk med litt lengre søkeord." Ofte er det da bare å klikke på "Søk på nytt" uten å forandre søketermen, og vips! så virker søket.

Men det er irriterende, og håper Admin. oppdaterer; kanskje denne "buggen" bir borte da. Sier ifra nå.

Loggført
Øyvind Repvik

Utlogget Utlogget

"agent i en del av et større nettverk"

Vis profil
« Svar #2 på: 18. Januar 2010, 19:25:35 »

Et stadig tilbakevendende problem. Men søketermen kommer opp i et nytt felt sammen med denne teksten: "Søket var ikke spesifikt nok. Forsøk med litt lengre søkeord." Ofte er det da bare å klikke på "Søk på nytt" uten å forandre søketermen, og vips! så virker søket.

Men det er irriterende, og håper Admin. oppdaterer; kanskje denne "buggen" bir borte da. Sier ifra nå.

Aha. Tenkte det var fiksa når jeg søkte på HAARP i sted og det faktisk fungerte. Administrerer selv et SMF-forum, og personlig synes jeg det er fryktelig dårlig programvare...
Loggført

"Matematikk er bortkastet tid og bør fjernes fra videregånde[sic] pensum som obligatorisk fag." -- Armin Bahrami
"Bare fordi 1million har uteksaminert fra NTNU med diplom på veggen betyr det ikke at de har rett, det kan bare bety at 1million mennesker er dumme som brød." -- Armin Bahrami
Gnisten
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #3 på: 18. Januar 2010, 20:03:34 »

Administrerer selv et SMF-forum, og personlig synes jeg det er fryktelig dårlig programvare...

Det var en del diskusjon om forum-løsning på postlista til Skepsis i forkant av lanseringen. Det var jeg som da anbefalte SMF framfor phpBB. Min bakgrunn for det var en del år som aktiv bruker i flere av de vanligste forum-løsningene. Og min erfaring er at SMF er meget meget bedre i bruk enn phpBB. Dette forhindrer ikke at sistnevnte muligens er lettere å hanskes med for administratorer; har sett det hevdet.

Som jeg også presiserte i den diskusjonen så kan det godt finnes løsninger som er mye bedre enn SMF, men jeg kjenner ikke til noen slike. Hvis du gjør det, la oss høre.

For min del ser jeg daglig hvor underlegen og slitsom phpBB er der jeg deltar i slike fora. Derimot er det mange kvalitetsfora som fungerer meget godt i SMF, f. eks.:

http://www.arkeologiforum.se/forum/index.php
http://www.arkeologiforum.no/forum/

Som moderator synes jeg SMF er smidig og elegant og lett å arbeide med!
Loggført
KariA

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #4 på: 21. Januar 2010, 15:00:33 »

Jeg har det samme problemet og å ta søket på nytt og på nytt funker ikke får meg iaf. Sykt irriterende! Hvor mange poster kan egentlig inneholde ordet "sakkyndig"? Aaargh
Loggført
Gnisten
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #5 på: 27. Januar 2010, 18:02:13 »

Hele skepsis.no-domenet var nede (er det ikke så det heter?) i noen minutter, for et par timer siden.

Og nå kan man lese nederst på siden her: Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC

Til da var det 1.1.10. Pussig forresten at den copyrighten ikke er oppdatert til 2009, om ikke annet?
Loggført
Stephan Brun

Utlogget Utlogget

ateist, stoiker, kattegjeter, illuminist, mentat.

Vis profil
« Svar #6 på: 20. Juni 2010, 00:19:23 »

Jeg antar det er flere enn meg som har hatt problemer med søkeruten på toppen av siden. Jeg mener nå å ha funnet hvordan denne virker. Denne funksjonen gjelder lokalt i tråden, ikke globalt på forumet. For den globale funksjonen, klikk søk på menylinja.
Loggført

Come with me if you want to live.—We are not built to be cruel.—Thank you for explaining.
—TOK715 "Cameron", Sarah Connor Chronicles

cetervm·censeo·carthaginem·stvpiditatem·esse·delendam!
—fritt etter M. Porcivs Cato
Gnisten
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: 23. Juni 2010, 13:59:25 »

Ja, det virker som det er helt riktig det som Stephan har funnet ut; det stemmer med mine erfaringer.

Jeg mener at ved å klikke på "SØK" i menylinja burde vi kommet til samme sted som på dette SMF-forumet:

http://www.arkeologiforum.no/forum/search/ 

Hos oss kommer man nå hit: http://skepsis.no/forum/index.php?action=search

Så må man klikke på "Avansert søk" for å komme dit arkeologene havner med én gang:

http://skepsis.no/forum/index.php?action=search;advanced;search=

Kan vi også kutte ut dette mellomleddet, så vil jeg anta at manges ergrelser vil elimineres.
Loggført
Stephan Brun

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #8 på: 23. Juni 2010, 18:31:38 »

Den avanserte søken har direktelink, så vidt jeg kan se. Det er det forstørrelsesglasset ved siden av søkefeltet.
Loggført

Come with me if you want to live.—We are not built to be cruel.—Thank you for explaining.

Gnisten
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #9 på: 23. Juni 2010, 18:35:55 »

Sannelig, bra observert! Skal prøve å huske det.

Takk!
Loggført
Stephan Brun

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #10 på: 23. Juni 2010, 18:47:15 »

Nja, jeg jukset, og så på hjelp-sidene. Gliser
Loggført

Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!