Forresten, de er en skole, og driver derfor ikke behandling, ergo vil ikke de aktuelle reglene gjelde her.
Ja, hva
er de aktuelle reglene for hva en skole kan tillate seg å lære bort til studenter/elever?
Der satt du meg i klemme, gitt. Jeg har ikke tenkt over dette før. Meg bekjent er det ingenting som regulerer dette, da regelverket kun gjelder for de som utøver behandling. Og det er i og for seg helt greit.
Staten kan ikke regulere slike generelle utsagn, uansett hvor dumme de enn er. De kunne for eksempel satt vilkår for statsstøtte eller offentlige godkjenninger, men disse mottar heldigvis ikke slikt, eller er godkjent på annen måte. De kan dermed spy ut latterlige påstander til fjordene blåner. Håper noen tar vare på et bilde av siden, for å dokumentere nivået på disse skolene, skulle de slette dette.
Noen bør tipse francis lund eller andre interesserte journalister om seriøsiteten i at homeopatutdanningen fremmer påstander som ville milevis forbi grensen for ulovlig for en utøvende behandler å hevde. De hevder samtidig å undervise i etikk. Oh the irony..