Skepsisforumet
01. August 2010, 11:04:03 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid

Hovedside   Hjelp Søk Logg inn Registrer  
Sider: [1] 2 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: TAM London 2010  (Lest 1022 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Kristin C.

Utlogget Utlogget

[invisible namedrop]

Vis profil WWW
« på: 09. Mars 2010, 18:07:52 »

For de som ikke følger @TAMLondon på twitter - dette tikket inn for et par minutter siden:

"Whisper on the wind...you might want to be in London on 16th and 17th October 2010...more details soon!"

Yay.  Gliser
Loggført

"I think you'll find it's a bit more complicated than that."

:: Kritisk Masse – Nordens første skepsiskonferanse! ::
Oslo, 29.–31. oktober 2010
www | facebook | twitter
bjornart

Innlogget Innlogget

Pan Narrans

Vis profil WWW
« Svar #1 på: 09. Mars 2010, 20:13:03 »

Helga etter høstferien. Bah! Hvor store er sjansene for at jeg har undervisningsfri fredag og mandag til neste år mon tro... Evt. torsdag og fredag... Eller at jeg på magisk vis klarer å spare opp avspasering...
Loggført
Erik Arnesen
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #2 på: 09. Mars 2010, 21:38:07 »

Jeg er fast bestemt på å dra ihvertfall  Glad
Loggført

- Once you hear about confirmation bias, you start seeing it everywhere!
Yngve Nordgård

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #3 på: 17. Mai 2010, 18:38:04 »

Beskjed på Twitter i dag: "New TAM London website coming this week, tickets will go on sale on Saturday 29th May."
Loggført
Yngve.S

Utlogget Utlogget

Gryende fjasbekjemper

Vis profil
« Svar #4 på: 17. Mai 2010, 19:01:38 »

Får jeg billett så blir det tur, garantert!

Er spent på hvor det blir arrangert i år må jeg si...
Loggført

Enhver påstand som fremlegges uten bevis kan forkastes uten bevis.
Yngve Nordgård

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #5 på: 18. Mai 2010, 09:57:17 »

Jeg mener å huske at Tracy King har skrevet at det blir en større plass enn sist, for å få plass til flere.
Loggført
Kristin C.

Utlogget Utlogget

[invisible namedrop]

Vis profil WWW
« Svar #6 på: 18. Mai 2010, 11:45:28 »

(Notere i kalenderen: "29. mai - husk å ha mastercard i null før denne dato!")  Gliser

Ja, det spørs om ikke det blir en betraktelig større event denne gangen. Lurer veldig fælt på hvem de har pønsket ut til å komme og snakke. Håper dessuten på en premièrevisning av Storm-filmen!
Loggført

www | facebook | twitter
Erik Arnesen
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #7 på: 21. Mai 2010, 18:00:29 »

Da var nettsidene oppe: http://www.tamlondon.org/

Hm, jeg jobber den 29. når billettene legges ut, og siden deres sier ikke mer enn at salget starter "at noon"...
En billett koster 220 GBP - i overkant av kr 2000,- altså. Noen som har tips til egnet losji?
Loggført

maritms

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #8 på: 21. Mai 2010, 20:32:09 »

Du får ta uttelling for alle røykepauser du aldri har tatt deg da, Erik. Finn deg noe nabonett med en laptop hvis dere ikke har nett der du skal være.
Loggført

Hugs and Science.
Kristin C.

Utlogget Utlogget

[invisible namedrop]

Vis profil WWW
« Svar #9 på: 24. Mai 2010, 21:45:34 »

På Twitter er det en håndfull engelske bloggere som nå har fått det for seg å gå litt hardt ut mot TAM-konseptet, blant annet Gimpy og Skeptobot. Det ble plutselig mye sutring straks billettprisen ble annonsert, og sistnevnte blogger skrev et innlegg hvor han rettet et skeptisk blikk på TAM London:

http://www.skeptobot.com/2010/05/skeptical-look-at-tamlondon.html

Jeg synes det blir latterlig mye syting og klaging her. Øyerulling Særlig med tanke på at jeg, som en nyetablert og ikke spesielt steinrik person, gladelig setter av penger i feriebudsjettet mitt til å dra på en slik event én gang i året (Det handler faktisk bare om å spare!). Men én ting kan jeg være enig med Skeptobot i: At eventen burde være åpen for de som ikke har mulighet for å komme, i form av streaming av foredrag over nettet, flere youtube-videoer etc (slik det har blitt gjort på TAM Vegas). Uansett, festlig blogg-innlegg og verdt å lese. Glad

Men hva synes dere?
Loggført

www | facebook | twitter
maritms

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #10 på: 25. Mai 2010, 08:32:10 »

Jeg er enig i en del av kritikken, men det gjør ikke at jeg har et fnugg mindre lyst til å dra!

220 pund er kanskje mer for en brite enn for en nordmann (dog kanskje ikke for en student?!).  Men jeg svelger den prisen glatt for de opplevelsene.

Kritikken jeg er mye mer opptatt av er, som han vektlegger en god del: anledningen til å spre budskapet. Dette har jeg selv blitt veldig opptatt av i det siste. Hvordan nå ut til folk, og ikke bare ha ekko-kammer? Han nevner skeptics in the pub og lurer på hvor mange nye man når. Der mener jeg spørsmålet er uberettiget. Det er viktig å feire seg selv og sitt engasjement. Jeg føler meg alltid motivert når jeg kommer hjem fra skeptikertreff. Samtidig vet jeg at det opptil flere ganger har kommet "uskeptiske" på treffene og fått seg en god diskusjon.

Treffene er lavterskel nok til å trekke en og annen nysgjerrig, og man får fortsatt som en bekreftelse på egne syn en gang i måneden (det er godt når man føler seg i opposisjon resten av tiden!) Jeg synes det er greit at vi har ekko-kammer på pub, fordi der kan vi treffe likesinnede, føle oss som en del av noe større, snakke om strategier og rådslå, utveksle ressurser og hente motivasjon, som vi SÅ bruker på vennene våre "på utsiden".

Da jeg kom hjem fra TAM i fjor: wow, jeg brant nesten av gjørevilje. Jeg var kjempe-inspirert og gledet meg over skeptikerbevegelsen. DEN funksjonen fyller TAM. Men de klarer ikke å engasjere utsiden.

Et arrangement som TAM med store navn og flinke foredragsholdere burde klare å appellere nok til folk på utsiden til å gi dem en god nybegynneropplevelse. Hadde investeringen vært lavere hadde det vært mye enklere å dra med venner og å lokke dem som ikke vet heeelt hva det er i utgangspunktet.

En åpen løsning som TED har ville vært helt suverent. Riktignok ville ikke JREF tjent penger på DVD-salg, men er dette en betydelig inntekt for dem? Kanskje noen vil ha DVD likevel som souvenir? Jeg tror også jeg hadde hatt lyst til å dra selv om alt ble lagt på nett, bare for å være oppi den stemningen og å ha anledning til å bumpe inn i Simon Singh over lunsj.

Loggført

Hugs and Science.
Erik Arnesen
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #11 på: 25. Mai 2010, 11:41:24 »

Jeg klager heller ikke over 220 pund, selv om det for meg er ganske mye penger når flybilletter og opphold kommer i tillegg. Det er store navn som kommer, og jeg tror fellesskapsfølelsen og samspill med likesinnede er veldig viktig å få med seg.
Loggført

Yngve Nordgård

Utlogget Utlogget

Vis profil WWW
« Svar #12 på: 26. Mai 2010, 08:20:32 »

Da er det annonsert at Richard Dawkins kommer! Med en talerliste som inkluderer Dawkins, Randi og Stephen Fry, blir årets TAM sannsynlig utsolgt raskt, selv om de har lagt ut dobbelt så mange billetter som i fjor. Jeg kommer i hvert fall til å sitte klar med kredittkortet kl. 13 på lørdag.
Loggført
Kristin C.

Utlogget Utlogget

[invisible namedrop]

Vis profil WWW
« Svar #13 på: 28. Mai 2010, 17:05:56 »

Lykke til med billettgaloppen imorgen, folkens!

Nervøs nå.
Loggført

www | facebook | twitter
Erik Arnesen
Global Moderator

Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #14 på: 28. Mai 2010, 21:17:25 »

Dere som var med i fjor, hvilken betalingsløsning har de på nettsidene? Er det bare å fylle inn kortnr og sånn, eller bør jeg kanskje ha med Bank-ID-brikke for sikkerhets skyld?
Loggført

Sider: [1] 2 3   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.11 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!